Adverteren, hoe en waarom?

Wij weten hoe belangrijk het is om jezelf bekendheid te geven, vooral als je een startende doe-het-zelver bent. Reden genoeg voor jezelf om ontdekt te worden. Door een (online) advertentiebureau te benaderen, kunnen zij dat voor jou op strategische manier via verschillende kanalen reclame voor je maken. Of eenmaal je een doe-het-zelver bent, kun je ook voor jezelf via een sociaal media platform zoals facebook reclame maken. Maar wil je in één keer een indruk wekken bij klanten, dan moet je dat liever overlaten aan een professionele die zich daarin heeft gespecialiseerd en jou de juiste en nodige tips kan verschaffen. 

Hoe kun je opvallen tussen al die amateurs?

Je kunt een professioneel zijn in het vak, maar de advertenties zijn helemaal niet professioneel opgemaakt. Dan kun je gauw worden gezien als een malafide onderneming of je wordt gewoon overgeslagen. Deze adverteerders plaatsen de advertentie op strategische plekken. De prijs loopt op in respectievelijke volgorde en ziet er als volgt uit:

  • Linkvermelding bij een gelinkte pagina

De goedkoopste manier van de vier om reclame te maken. Door een tekstlink in een tekst te plaatsen op hun webpagina kunnen bezoekers deze klikken om toegang te krijgen tot je website, als jij al een website hebt voor je eigen onderneming. Een tekstlink maakt het ook makkelijk voor zoekmachines als google om door de kernwoorden jouw website te vinden.  Afhankelijk kun je ook vragen om jouw website in een rubriek toe te voegen. 

  • Blockadvertentie

Een blockadvertentie ligt meestal verticaal aan de rechterkant van de homepage van deze online advertentiebureau als blokjes op elkaar en kan zowel in tekstvorm (makkelijker voor zoekmachines) of door een plaatje. Deze blijft meestal drie maanden zonder verlenging.

  • Banners

Deze ligt meestal horizontaal aan de bovenkant van hun homepage die bij het klikken naar jouw website brengt of een door hun opgemaakte contactpagina met contactformulier om leads (potentiele klanten) te scheppen. Een contactpagina door hun opmaken is geheel gratis en de advertentie blijft een maand staan. Met jouw eigen contactpagina blijft het drie maanden staan. Deze verschijnt explicit op de homepage en indien beschikbaar nog op een ander pagina.

  • Skyscrapers

Deze ‘wolkenkrabber’ staat net als blockadvertenties verticaal aan de rechterkant van de homepage, maar net als de banner brengt het de bezoeker naar je website of contactpagina met contactformulieren om de leads te kunnen genereren. Net als de banner geniet jouw advertentie exclusiviteit en indien beschikbaar verschijnt het ook op een ander pagina. De contactpagina blijft een maand staan en met jou eigen contactpagina blijft het een maand.

Slot

Ongeacht wat je doel is, wil je wel erkend worden voor je talenten. Je begint simpelweg door te adverteren. Het geheim zit in het feit dat je advertentie er schoon, professioneel en goed georganiseerd eruitziet. Dat kan door online adverteren. Zowel de doe-het-zelver als de bouwmaterialenzaken hebben er beide baat bij.